close
Dolgozószoba

Bevált tippek, amelyek megkönnyítik a home office – az otthonról való dolgozást

business-man-2452808_1280

A jelenlegi helyzet pozitív és negatív változásokat is magában foglal. Ez arra kényszerít bennünket, hogy lassítsunk és gondolkodjunk el az irányunkon merre tartunk. Másrészt lehetőségünk van kipróbálni a manapság jelenséges – otthoni munkát. Home office vagy otthonról való dolgozás sok ember számára lehetőséget kínál arra, hogy ilyen időszakban is megtartsa munkáját. Hogyan maradjunk produktívak és egyben tartsuk a megszokott rutinunkat? Íme néhány bevált tipp, amelyek segítségével egész nap hatékonyságot lehet elérni. Gyerünk tovább!

1. A mindennapi munka rutin elengedhetetlen

Nagyon gyakran negatív értelemben beszélünk a rutinos dolgokról, de higgyék el a rutin helyettesíthetetlen helyet foglal el termelékenységünkben. Hozzon létre egy megfelelő reggeli rutint, amely elősegíti a nap kezdő lelkesedését. Kombinálhatja a szokásos szokásokkal, amikor az irodában kezdi a napját.

2. Vegye figyelembe a munkaidőt

Nagyon csábító, hogy ne kezdjünk el dolgozni kora reggel. Másrészt azonban így a munkánk késő esti órákra terjed ki, és még kevésbé lesz kedvünk arra, hogy vállaljuk feladatainkat. Ne hagyja magát elcsábítani az édes semmittevéssel. Kezdjen dolgozni úgy, ahogyan megvan szokva a normál munkanap során. Ne felejtse elmondani kollégáinak és csapat tagjainak a munkaidejét. Ez megkönnyíti a kommunikációt és a közös projektek kidolgozását.

3. A zöld jó, vagy miért fontos online tartózkodni

Tudjuk, hogy egy rendes munkanapon folyamatosan kommunikálunk a kollégákkal. Tartsuk meg ezt a szokást most is, és maradjunk online munka közbe. Beállíthat olyan értesítéseket, amelyek rendszeresen értesítik Önt új üzenetekről. Győződjön meg arról, hogy az összes otthoni kommunikációhoz szükséges alkalmazás és program naprakész és működőképes. Ha az eszköz nem a rendeltetésszerűen működik, és nehezen tud kapcsolatba lépni a kollégákkal,  forduljon informatikai osztályához.

Ne felejtsen el rendszeres megbeszéléseket szervezni. Otthonról is részt lehet rajtuk venni, csak egy működő kamera és mikrofon segítségével.

4. Az internetkapcsolat kötelező

Az internet kapcsolat kiesése az otthoni munkavégzők pillanatnyi rémálma. Kerülje a kellemetlen meglepetéseket, és azonnal ellenőrizze internet kapcsolatát. Ha valami nem működik, azonnal lépjen kapcsolatba a szolgáltatóval, és próbálja meg a problémát a lehető leghamarabb megoldani. Hosszú távú komplikációk esetén használhatja a mobil internetet. Ez megkönnyíti az internetkapcsolat létrehozását.

5. Hozzon létre egy munkaterületet, amely motiválja Önt a munkához

Nagyon csábító a gondolat, hogy otthonról a kedvenc kanapéjáról vagy foteljából dolgozik. De produktív marad e így? Nem véletlen, hogy a legtöbb irodahelyiség jól meghatározott munkaterülettel rendelkezik. Ezt tartsa be otthon is. Dolgozzon az asztalnál és a székén olyan helyzetben, amely jellemző a munkahelyére is. Ha még nem rendezte be otthoni irodáját, eljött az idő.

 

róasztal Barter 120cm fehér, magas fény, home office
róasztal Barter 120cm fehér, magas fény, home office

Fektessen be egy minőséges székbe és asztalba, összpontosítson egy kényelmes hely létrehozására. Rendezze be a dolgozószobáját úgy, hogy minden fontos dolog kéznél legyen. Ha közös háztartásban él, állapodjon meg az órákról kb mikor fog dolgozni, hogy ne zavarják. Ez a lépés különösen fontos a munkaértekezletek szempontjából.

6. Minimalizálja a zavaró dolgokat

Minimalizáljon minden olyan tényezőt, amely elvonhatja a figyelmét. Ha nem tud elszakadni a közösségi hálózatoktól, segíthetnek az olyan alkalmazások és programok, amelyek megakadályozzák a közösségi hálózatokra való hozzáférést, vagy csak limitált időt engednek rajtuk tölteni.

A figyelemelterelés azt is jelenti, hogy folyamatosan összpontosítunk az asztalon lévő dolgokra. Próbálja meg tisztán tartani a dolgozó területét. Az asztalán csak azokat a dolgokat tartsa, amelyekre szüksége van. Ez lehetővé teszi, hogy összpontosítson, és ne összpontosítsa a figyelmét más irányba.

7. Ossza meg gondolataikat a csapat vezetőjével és kollégáival

Az aggodalmak teljesen természetesek. Sok ember jelenleg első alkalommal dolgozik otthonról, tehát nem csoda, hogy aggódnak a hiányzó fontos információk miatt. De ne próbáljon mindent elrejteni. Kommunikáljon a csapat tagjaival és összpontosítson a visszajelzésekre. Így megtudja, hogyan lehet javítani a munkateljesítményét és mire kell összpontosítania.

Ez előző pontra visszatérve, kommunikálhat kollegáival akár online. Megtudhat mindent, amire szüksége van és közben megszabadul az idegességtől. Még mindig egy csapat és ezt az otthoni munka nem változtatja meg.

8. A szocializációnak és a szórakoztatásnak is van helye a karantén időszakában

A megfelelő munkacsoport próbál együtt tölteni az időt munkaidőn kívül is. Ezenkívül a karantén során nem csak a munkára kell összpontosítania. Tartsa kiegyensúlyozottan a munkát és a szórakozást, ossza meg nevetését és érdekes történeteit kollégáival. Próbáljon összpontosítani a jó kapcsolatok szükségességére, tartson fenn kellemes környezetet, hangulatot ilyenkor is. A kollégákkal folytatott nyugodt és barátságos kapcsolatok lehetővé teszik, hogy jobban kezelje munkáját, nyitott legyen a kommunikációhoz és ne félje megosztani új ötleteit.

Azt is figyelembe kell venni, hogy a karantén csak átmeneti időszak. A semmittevés alatt nagyon könnyen depresszióba eshetünk. Alapvető fontosságú az egészséges szokások fenntartása.

Következő cikkünkben segítünk, hogyan lehet megfelelő dolgozószobát létrehozni. Olvasson tovább itt!

Mint mindig, köszönjük a cikk elolvasását. Ha bármilyen kérdése van, kérjük, ossza meg velünk a megjegyzés szakaszban!
Tags : dolgozoszobadolgozz otthonrólhome officeotthoni iroda
Miroslava Sabolová

The author Miroslava Sabolová

Leave a Response